-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu -
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka -
Powiązane strony
Menu
Menu
Ważne strony
Dane kontaktowe
Bank Spółdzielczy w Białobrzegach
KRS: 0000239710
NIP: 798-000-44-00
Regon: 000497325
SWIFT CODE (BIC): GBWCPLPP
Kod SWIFT składa się z 8 lub 11 znaków i wykorzystuje się go podczas rozpoznawania konkretnej instytucji finansowej w obrocie międzynarodowym. Najczęściej używany podczas przelewów zagranicznych.
Kod BIC (Bank Identifier Code) to po prostu SWIFT. W Polsce rozpoznawalne jest określenie kod SWIFT, a na całym świecie BIC.
Numer IBAN: rachunek NRB poprzedzony literami PL (razem 28 znaków)
np. PL 49 9117 0000 0000 5555 4444 0001
Kursy walut
1 EUR | 4.2739 | bez zmian | 0.0000 |
1 GBP | 5.1549 | bez zmian | 0.0000 |
1 USD | 4.1127 | bez zmian | 0.0000 |
Bezpieczeństwo
Vishing i spoofing
Vishing i spoofing - czym są?
Vishing to metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod pracowników banków i innych zaufanych instytucji, np. policjantów. Oszuści chcą w ten sposób zdobyć poufne dane klienta (np. login i hasło do bankowości internetowej) lub nakłonić o do określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia).
Spoofing to metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod inne urządzenia lub innego użytkownika. Oszuści zmieniają numer telefonu, adres e-mail czy adres IP, z których się kontaktują. Co więcej, mogą też wybrać i zmienić płeć osoby dzwoniącej, jej kraj pochodzenia, a nawet akcent. Zawsze dobrze przygotowują się do rozmowy, aby była ona wiarygodna i uśpiła czujność klienta.
Dbaj o bezpieczeństwo i nie daj się oszustom!
Zachowaj ostrożność i dowiedz się więcej => www.sgb.pl/vishing-i-spoofing
Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z naszym Bankiem w godzinach pracy Banku lub zadzwoń na Infolinię SGB, czynną 24/7:
- 800 888 888 (bezpłatne połączenie),
- 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).
Jak przebiega takie oszustwo?
Oszuści stosują wyćwiczone techniki manipulacji. Podszywają się pod prawdziwe numery telefonów! Kiedy dzwonią, na telefonie klienta może wyświetlić się inny, znany numer lub nazwa banku.
Choć nie ma jednego schematu działania, przykładowa rozmowa może przebiegać tak:
- Klient odbiera telefon od oszusta.
- Oszust przekazuje klientowi informację o rzekomej płatności na jego koncie i prosi o potwierdzenie jej wykonania. Często oszuści przekazują też informację o logowaniu spoza granic Polski.
- Klient odpowiada na wszystkie pytania, których oficjalnym celem jest jego weryfikacja.
- Oszust informuje klienta, że musi zablokować rzekomą fałszywą transakcję lub przeprowadzić „zdalne skanowanie antywirusowe”. W tym celu klient ma zainstalować specjalną aplikację, np. AnyDesk lub TeamViewer.
- Klient instaluje aplikację, a jego dane trafią do oszusta – ma dostęp do konta klienta i pieniędzy na nim.
Jak się chronić?
- Nigdy nie wolno podawać loginu i hasła do bankowości internetowej, danych karty płatniczej (numer karty, CVV, data ważności). To informacje poufne, powinny być znane tylko klientowi.
- Zawsze warto czytać treść SMS-ów i komunikatów z aplikacji mobilnej. Należy zwrócić na nie szczególną uwagę podczas połączenia z rzekomym przedstawicielem banku lub innej instytucji. Z ich treści może wynikać, że akceptuje się transakcję, którą przygotowali przestępcy.
- Jeżeli jakakolwiek rozmowa wzbudza wątpliwości lub niepokój klienta, niech się rozłączy. Warto odczekać minimum 30 sekund, a następnie samodzielnie połączyć się z instytucją, z której dzwonił rzekomy przedstawiciel. Koniecznie należy wpisać numer samodzielnie – nie oddzwaniać na wcześniejsze połączenie.
- Nie powinno się instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, za pomocą których klient loguje się do aplikacji bankowej.
- Nie wolno zgadzać się na alternatywny kontakt mailowy czy SMSowy. Oszust może chcieć wysłać link lub załącznik, który może zainfekować urządzenie klienta.
Odnośniki
Informacje kontaktowe
Centrala Banku Spółdzielczego w Białobrzegach
ul. Szkolna 6
26-800 Białobrzegi
tel: +48 613 27 85 - Sekretariat
+48 613 45 56 - Kadry
e-mail: sekretariat@poczta.bsbialobrzegi.pl
Identyfikator E-doręczenia: AE:PL-67333-50237-VGFAS-24